Obchodné a dodacie podmienky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

I. Všeobecné ustanovenia

1. Všeobecné obchodné podmienky platia pre nákup na webovej stránke internetového obchodu www.tvojregal.sk. Účelom týchto Všeobecných obchodných podmienok je upraviť práva a povinnosti Predávajúceho (Obchodníka) na jednej strane a Kupujúceho (Spotrebiteľa) na druhej strane vyplývajúce z kúpnej zmluvy a všeobecne záväzných právnych predpisov uvedených v bode VIII. podbode 1. týchto Všeobecných obchodných podmienok.
2. Všeobecné obchodné podmienky vrátane podmienok zodpovednosti za vady sa vzťahujú na kúpnu zmluvu od okamihu jej uzatvorenia a sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim prostredníctvom webovej stránky internetového obchodu www.tvojregal.sk.
3. Predávajúcim a Prevádzkovateľom internetového obchodu www.tvojregal.sk je:
- Obchodné meno: BERSICOMP s.r.o.
- Sídlo: Bartošovce 200, 086 42 Bartošovce
- IČO: 51 478 374
- Zapísaná v registri Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka číslo 36116/P
- DIČ: 2120720899
- IČ DPH: SK2120720899, registrácia od 1.6.2018
- Email: info@tvojregal.sk
- Tel. číslo: + 421 905 923 673
(ďalej len „Predávajúci“ alebo „Prevádzkovateľ“ alebo „Obchodník“).
4. Obchodník je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.
5. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
6. Kupujúci je subjekt, ktorý uzavrel s Predávajúcim kúpnu zmluvu na tovar uvedený na webovej stránke internetového obchodu www.tvojregal.sk. Kupujúcemu vzniká povinnosť zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu a zároveň právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady tovaru podľa príslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Kupujúci" alebo „Spotrebiteľ“).
7. Právne vzťahy Obchodníka so Spotrebiteľom výslovne neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi, a to najmä zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
8. Podnikateľ je osoba zapísaná v obchodnom registri alebo osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia, alebo osoba, ktorá podniká na základe iného oprávnenia ako živnostenské oprávnenie, v súlade s osobitnými predpismi. Ak Kupujúci v objednávke uvedie svoje identifikačné číslo (IČO), berie tým na vedomie, že sa na neho vzťahujú aj príslušné ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
9. Tovarom sa chápu akékoľvek produkty, ktoré si Kupujúci môže objednať ako tovar na webovej stránke internetového obchodu www.tvojregal.sk.
10. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami a uzavretou kúpnou zmluvou má prednosť znenie kúpnej zmluvy.
11. Kupujúci odoslaním elektronickej objednávky s povinnosťou platby urobenej na webovej stránke internetového obchodu www.tvojregal.sk potvrdzuje, že sa oboznámil so Všeobecnými obchodnými podmienkami internetového obchodu www.tvojregal.sk.

II. Uzatvorenie kúpnej zmluvy

1. Kúpna zmluva sa uzatvára na základe elektronického objednávkového formulára, ktorý vyplní Kupujúci na webovej stránke Predávajúceho. Zaslaním elektronickej objednávky Kupujúci slobodne a vážne prejavuje vôľu uzatvoriť s Predávajúcim kúpnu zmluvu na tovar špecifikovaný v elektronickej objednávke, za podmienok uvedených v týchto Všeobecných obchodných podmienkach.
2. Kúpna zmluva je uzatvorená okamihom potvrdenia elektronickej objednávky Kupujúceho. Predávajúci bezodkladne potvrdí prijatie elektronickej objednávky Kupujúceho zobrazením príslušných informácií (o prijatí elektronickej objednávky) Kupujúcemu na obrazovke zariadenia, na ktorom Kupujúci zadal elektronickú objednávku a taktiež informatívnym emailom o prijatí objednávky zaslaným na emailovú adresu Kupujúceho, ktorú Kupujúci uviedol v objednávkovom formulári. Informatívny email o prijatí objednávky obsahuje názov a špecifikáciu tovaru, jeho konečnú cenu, spôsob, podmienky a cenu zvoleného druhu doručenia tovaru, adresu miesta doručenia tovaru a údaje o Predávajúcom. V prípade, ak Kupujúcemu nebude do 24 hodín od zaslania elektronickej objednávky doručený informatívny email o prijatí objednávky, Kupujúci je povinný túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Predávajúcemu na email: www.tvojregal.sk. Kupujúci má možnosť vytvoriť si prostredníctvom internetového obchodu www.tvojregal.sk svoje vlastné užívateľské konto, ktoré mu umožní sledovať stav jeho objednávky.
3. Kúpnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje, že Kupujúcemu osobne odovzdá / odovzdá dopravcovi na prepravu tovar, ktorý je predmetom kúpy a umožní Kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na Kupujúceho okamihom dodania. Kúpnou zmluvou sa Kupujúci zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí Predávajúcemu kúpnu cenu.
4. Predávajúci je povinný odovzdať tovar určenému dopravcovi na prepravu tovaru Kupujúcemu. Predávajúci odovzdá Kupujúcemu / odovzdá dopravcovi na prepravu Kupujúcim zakúpený tovar, ktorý je v súlade s dohodnutými požiadavkami. Predaný tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným na webovej stránke internetového obchodu www.tvojregal.sk. Pokiaľ nie je medzi Kupujúcim a Predávajúcim dohodnuté ako má byť tovar zabalený, Predávajúci zabalí tovar vhodným spôsobom zabezpečujúcim ochranu tovaru pred poškodením.
5. V prípade, ak objednaný tovar nie je dostupný podľa údajov uvedených na webovej stránke internetového obchodu www.tvojregal.sk, Predávajúci je povinný bezodkladne informovať Kupujúceho o tejto skutočnosti telefonicky, sms správou alebo emailom. Kupujúci je na základe tejto skutočnosti oprávnený trvať na dodaní objednaného tovaru s tým, že mu bude doručený v novej lehote oznámenej Predávajúcim alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, prípadne na základe dohody s Predávajúcim zmeniť objednávku. Zmena objednávky Kupujúcim môže spočívať v upravení množstva objednaného tovaru, zmene objednaného tovaru (Kupujúci si môže vybrať iný druh tovaru, ktorý má Predávajúci v ponuke).


III. Cena tovaru a platobné podmienky

1. Kupujúci dostane tovar za cenu platnú v čase objednania tovaru. Platnou cenou sa rozumie cena uvedená na webovej stránke internetového obchodu www.tvojregal.sk. Kupujúci má možnosť oboznámiť sa s celkovou cenou tovaru (vrátane DPH) a poplatkami súvisiacimi s dodaním tovaru už pred vykonaním objednávky na webovej stránke Predávajúceho.
2. Predávajúci akceptuje nasledujúce platobné podmienky:
a) platba vopred bankovým prevodom,
b) online platba,
c) platba pri vyzdvihnutí tovaru na pobočke Predávajúceho nachádzajúcej sa na adrese:
Mičkova 31, 085 01 Bardejov,
d) platba na dobierku pri doručení tovaru (hotovosť preberá od Kupujúceho dopravca
alebo Kupujúci pri doručení tovaru zaplatí kartou).
3. Predávajúci si vyhradzuje právo vlastniť tovar až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
4. Predávajúci je oprávnený odovzdanie predmetu kúpy odoprieť, ak Kupujúci nezaplatí kúpnu cenu. Ak Kupujúci nesplní svoju povinnosť úhrady celej kúpnej ceny, uzavretá kúpna zmluva sa bez ďalšieho ruší.
5. Kupujúci akceptuje zaslanie daňového dokladu (faktúry), ktorý je zabalený spolu s tovarom. V prípade, ak by sa daňový doklad (faktúra) pri preprave alebo balení tovaru poškodil alebo stratil, Predávajúci sa zaväzuje, na písomnú žiadosť Kupujúceho (sms správa, email alebo list) zaslať Kupujúcemu daňový doklad (faktúru) v elektronickej forme, ktorá bude Predávajúcim zaslaná na emailovú adresu Kupujúceho alebo poštou. Pokiaľ k danému výrobku existuje záručný list, potom je vystavený v deň predaja tovaru. V prípade, že záručný list neexistuje, slúži ako záručný list daňový doklad (faktúra).

IV. Dodacie podmienky

1. Spôsoby dodania tovaru v rámci Slovenskej republiky a Českej republiky:
a) Doručenie tovaru na dobierku na adresu Kupujúceho uvedenú v objednávkovom formulári. Tovar je zasielaný Predávajúcim a doručovaný dopravcom.
b) Doručenie tovaru bez dobierky na adresu Kupujúceho uvedenú v objednávkovom formulári. Tovar je dodaný za rovnakých podmienok ako na dobierku s tým rozdielom, že Kupujúci uhradí kúpnu cenu vopred bankovým prevodom alebo online platbou. Tovar je zasielaný Predávajúcim a doručovaný dopravcom.
c) Osobné vyzdvihnutie na pobočke Predávajúceho nachádzajúcej sa na adrese: Mičkova 31, 085 01 Bardejov.
2. Možné spôsoby doručenia tovaru v rámci Európskej únie a doručenie do štátov mimo Európskej únie:
a) Doručenie tovaru na adresu Kupujúceho uvedenú v objednávkovom formulári bez dobierky. Tovar je dodaný za rovnakých podmienok ako s dobierku s tým, že Kupujúci si dohodne s Predávajúcim individuálny spôsob platby (napr. bankový prevod alebo online platba). Tovar je zasielaný Predávajúcim a doručovaný dopravcom.
3. Povinnosť Predávajúceho dodať objednaný tovar Kupujúcemu je splnená v okamihu, keď ho prevezme Kupujúci na pobočke Predávajúceho alebo okamihom odovzdania tovaru dopravcovi na prepravu (prepravnej službe) na miesto určenia. Týmto okamihom prechádza na Kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci.
4. Informácie o cene, dátume a nákladoch na doručenie sa poskytujú počas procesu platby a cenu vrátane nákladov na doručenie potvrdzuje aj Prevádzkovateľ v informatívnom emaily o prijatí objednávky zaslanom na emailovú adresu Kupujúceho. Všetky ceny sú uvedené vrátane DPH.
5. Kupujúci je povinný ihneď po prevzatí tovaru skontrolovať obsah zásielky, či je objednaný tovar v súlade s objednávkou a dohodnutými požiadavkami v zmysle bodu II. podbodu 4. týchto Všeobecných obchodných podmienok. V prípade, ak by mu bol nedopatrením zaslaný poškodený tovar alebo by k poškodeniu tovaru došlo počas prepravy dopravcom, je Kupujúci oprávnený tovar neprevziať poprípade tovar prevziať, avšak v oboch prípadoch je Kupujúci povinný túto skutočnosť oznámiť Predávajúcemu na email: info@tvojregal.sk bezodkladne, najneskôr do 48 hodín od neprevzatia alebo prevzatia zásielky.
6. V prípade, ak je balík / paleta poškodený (obal, v ktorom je tovar zasielaný), je vhodné ho pred rozbalením odfotiť (fotografia bude dôkazom pre dopravcu o poškodení zásielky) a fotografiu poslať na email Predávajúceho info@tvojregal.sk spolu s oznámením o tom, že tovar bol poškodený. V opačnom prípade sa uvedené poškodenie tovaru považuje za poškodenie Kupujúcim.
7. Za škodu na zásielke, ktorá vznikla v čase od jej prevzatia dopravcom do okamihu jej vydania Kupujúcemu, zodpovedá dopravca podľa § 622 zákona č. 513/1991 Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov.
8. Predávajúci nezodpovedá za:
a) oneskorené dodanie tovaru zavinené poštovým podnikom alebo kuriérskou službou (dopravcom),
b) oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne uvedenou adresou prijímateľa zásielky (Kupujúceho),
c) poškodenie zásielky zavinené poštovým podnikom alebo kuriérskou službou (dopravcom),
d) prípadne nedodanie alebo neskoré dodanie tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu tovaru alebo iných nepredvídateľných prekážok.
9. Ak Kupujúci neprevezme tovar od dopravcu bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy alebo bez oznámenia poškodenia tovaru Predávajúcemu najneskôr do 48 hodín v zmysle podbodu 5. tohto bodu týchto Všeobecných obchodných podmienok, Predávajúci si môže uplatniť svoj nárok na náhradu vzniknutej škody vo výške skutočných nákladov, ktoré vznikli neúspešným doručením objednávky.

V. Odstúpenie od zmluvy a storno objednávky

1. Odstúpenie od kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Prevádzkovateľom internetového obchodu ako Obchodníkom a Kupujúcim, ktorý má zároveň postavenie Spotrebiteľa upravujú tieto Všeobecné obchodné podmienky nasledovne:
- V zmysle ustanovenia § 19 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov má Spotrebiteľ právo aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej cez webovú stránku internetového obchodu www.tvojregal.sk do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru Spotrebiteľom v zmysle § 20 ods. 1 tohto zákona.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
- Vyplnený vzorový formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle Spotrebiteľ Obchodníkovi na emailovú adresu: info@tvojregal.sk alebo v listinnej podobe na sídlo Obchodníka: Bartošovce 200, 086 42 Bartošovce najneskôr v posledný deň určenej lehoty (ďalej len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy znáša Spotrebiteľ.
- Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť Spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na email Spotrebiteľa alebo poštou na adresu Spotrebiteľa uvedenú pri objednávke tovaru.
2. Pokiaľ bol Spotrebiteľovi tovar doručený už pred odoslaním vzorového formuláru pre odstúpenie od kúpnej zmluvy Spotrebiteľom, Obchodník po vzájomnej dohode so Spotrebiteľom, zabezpečí na vlastné náklady, na daný deň a čas dopravcu, ktorý od Spotrebiteľa tovar prevezme a doručí Obchodníkovi.
3. Spotrebiteľ je povinný Obchodníkovi tovar pripraviť na dopravu pre dopravcu, to znamená tovar zabaliť rovnakým spôsobom, ako bol tovar zabalený pri jeho doručení Spotrebiteľovi, spolu so všetkou dokumentáciou, ktorá mu bola doručená spolu s tovarom.
4. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť Spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platby uvedené vyššie rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri ich úhrade. V prípade, že Spotrebiteľ za tovar zaplatí pri doručení tovaru (platba na dobierku), Obchodník vráti Spotrebiteľovi platby uvedené vyššie bankovým prevodom na účet Spotrebiteľa, ktorý uvedie Spotrebiteľ vo vzorovom formulári na odstúpenie od kúpnej zmluvy, resp. v oznámení o odstúpení od zmluvy. Ak Spotrebiteľ neodstúpi od kúpnej zmluvy prostredníctvom vzorového formulára, je povinný najneskôr do 3 dní od doručenia oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy Obchodníkovi zaslať / doplniť všetky informácie týkajúce sa predmetnej objednávky (viď Vzorový formulár pre odstúpenie od kúpnej zmluvy) na email Obchodníka: info@tvojregal.sk.
5. Obchodník neuhrádza Spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si Spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom (napr. expresné dodanie tovaru). Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil Spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom. Na základe vyššie uvedeného Obchodník uhrádza Spotrebiteľovi iba najlacnejší bežný spôsob dodania.
Obchodník nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi uvedené platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi.
6. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru (poškodenie tovaru), ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
7. Odstúpenie od kúpnej zmluvy Kupujúcim, ktorý je podnikateľom, nie je upravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, ale riadi sa kúpnou zmluvou uzatvorenou medzi Predávajúcim a Kupujúcim na webovej stránke internetového obchodu info@tvojregal.sk prostredníctvom objednávkového formulára a príslušnými ustanoveniami zák. č 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj ďalšími súvisiacimi predpismi.

VI. Zodpovednosť za vady

1. Predaný tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami v zmysle bodu II. podbod 4. týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
2. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania a ktorá, sa prejaví do dvoch (2) rokov od dodania veci.
3. Po zistení vady tovaru Predávajúci odporúča Kupujúcemu odfotiť poškodený tovar, prípadne obal v ktorom mu bol tovar doručený. Fotografia je dôkazom existencie vady tovaru, ktorá vznikla v čase pred vrátením (odoslaním) tovaru Predávajúcemu. Kupujúci sa má zdržať používania veci, na ktorej zistil vadu.
4. Po zistení vady tovaru má Kupujúci právo uplatniť si u Predávajúceho práva zo zodpovednosti za vady tovaru, len ak vytkol vadu do dvoch (2) mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch (2) rokov od dodania tovaru. Vadu možno vytknúť osobne na prevádzke Predávajúceho: Mičkova 31, 085 01 Bardejov, emailom alebo poštovou zásielkou zaslaním vzorového formuláru pre vytknutie vady tovaru.
5. Predávajúci poskytne Kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu tovaru odstráni. Predávajúci je povinný odstrániť vytknutú vadu do 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Predávajúci nemôže ovplyvniť.
6. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predaného tovaru, Kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil Predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil Kupujúcemu značné ťažkosti.
7. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa predchádzajúceho podbodu týchto Všeobecných obchodných podmienok.
8. Na účely opravy alebo výmeny Kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec Predávajúcemu alebo dopravcovi. Predávajúci môže po vzájomnej dohode s Kupujúcim zabezpečiť na určený deň a čas dopravcu, ktorý od Kupujúceho tovar prevezme a dodá tovar Predávajúcemu alebo zabezpečí dopravcu, ktorý Kupujúcemu dodá od Predávajúceho opravený alebo náhradný tovar. Náklady prevzatia veci znáša Predávajúci.
9. Pri odstránení vady výmenou veci nemá Predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
10. Ak Predávajúci zodpovedá za vadu predaného tovaru, Kupujúci má voči nemu aj právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak:
- Predávajúci tovar neopravil ani nevymenil v zmysle podbodu 7 tohto bodu týchto Všeobecných obchodných podmienok,
- Predávajúci odmietol odstrániť vadu, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady,
- tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
- Predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Kupujúceho.
11. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
12. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa Kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie Predávajúci.
13. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
14. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti tovar Predávajúcemu na náklady Predávajúceho.
15. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti Kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru Predávajúcemu alebo po preukázaní, že Kupujúci zaslal tovar Predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
16. Predávajúci vráti kúpnu cenu Kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak Kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Predávajúci.
17. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
18. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi na email Kupujúceho alebo poštou na adresu Kupujúceho uvedenú pri objednávke tovaru. Ak Kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Právo na náhradu nákladov Kupujúceho spojených so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom si Kupujúci musí uplatniť u Predávajúceho najneskôr do dvoch (2) mesiacov od dodania opraveného alebo náhradného tovaru, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
19. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo Kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

VII. Alternatívne riešenie sporov a riešenie sporov online

1. Formou alternatívneho riešenia sporov môžu byť riešené iba spory medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom vyplývajúce zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiace so spotrebiteľskou zmluvou, s výnimkou sporov podľa § 1 ods. 5 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Alternatívne riešenie sporov sa tiež netýka sporov, kde vyčísliteľná hodnota sporu nepresahuje sumu 20 EUR.
2. Spotrebiteľ má právo podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi Spotrebiteľom a Obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Spotrebiteľ domnieva, že Obchodník porušil iné práva Spotrebiteľa. Žiadosť o nápravu môže Spotrebiteľ zaslať na email Obchodníka: info@tvojregal.sk alebo doporučene prostredníctvom poštového podniku (alebo iným dopravcom) na adresu Obchodníka: Mičkova 31, 085 01 Bardejov.
3. Obchodník informuje Spotrebiteľa na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník odpovedal zamietavo na žiadosť o nápravu.
4. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
5. Možnosť podania žaloby na súd podaním návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu nebude dotknutá.
6. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice orgánu, ktorý je uvedený v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov, ak pravidlá alternatívneho riešenia sporov subjektu alternatívneho riešenia sporov neustanovujú inak. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov vedie Ministerstvo hospodárstva a je zverejnený na stránke: https://www.mhsr.sk/obchod/ochranaspotrebitela/alternativne-riesenie-potrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativnehoriesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=14810483299728268238.
7. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporov, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má Spotrebiteľ.
8. Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú: Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je zároveň v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb. Na podanie návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorého vzor je dostupný na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky: https://www.mhsr.sk/uploads/files/7cbv11eK.pdf?csrt=14810483299728268238 a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov: https://www.mhsr.sk/obchod/ochranaspotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativnehoriesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=14810483299728268238.
9. Návrh musí obsahovať: meno a priezvisko Spotrebiteľa, adresu na doručovanie, elektronickú adresu (email) a telefonický kontakt Spotrebiteľa (ak ich má); presné označenie Obchodníka; úplný a zrozumiteľný opis rozhodujúcich skutočností; označenie, čoho sa Spotrebiteľ domáha; dátum, kedy sa Spotrebiteľ obrátil na Obchodníka so žiadosťou o nápravu a informáciu, že pokus o vyriešenie sporu priamo s Obchodníkom bol bezvýsledný; vyhlásenie o tom, že vo veci nebol zaslaný rovnaký návrh inému subjektu alternatívneho riešenia sporov, nerozhodol vo veci súd alebo rozhodcovský súd, vo veci nebola uzavretá dohoda o mediácii ani nebolo vo veci
ukončené alternatívne riešenie sporu. K návrhu Spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Ak ide o spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, Spotrebiteľ môže už v návrhu uviesť svoj súhlas so zabezpečením vyjadrenia odborne spôsobilej osoby.
10. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Oprávnená právnická osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporov stanoviť, že je oprávnená požadovať od Spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume, ktorú zverejní na svojom webovom sídle. Poplatok nesmie presiahnuť sumu päť (5) Eur vrátane dane z pridanej hodnoty.
11. Dohoda, ktorá vznikne ako výsledok alternatívneho riešenia sporu, je pre strany sporu (Obchodníka a Spotrebiteľa) záväzná.
12. Spotrebiteľ môže taktiež podať sťažnosť on-line prostredníctvom platformy RSO zriadenej Európskou komisiou. Sťažnosť je platformou zaslaná Obchodníkovi, ktorý môže Spotrebiteľovi priamo navrhnúť zmierlivé riešenie sporu. Spotrebiteľ vyplní elektronický formulár dostupný na webovom sídle platformy RSO:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK.

VIII. Záverečné ustanovenia

1. Otázky neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými a účinnými v Slovenskej republike a to najmä:
a) zákon č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov,
b) zákon č. 108 /2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
c) zákon č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov,
d) zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov,
e) zákon č. 22/2004 o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.,
f) zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
2. Dozor nad prevádzkovaním internetového obchodu www.tvojregal.sk vykonáva: Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1, email: pr@soi.sk, tel. č. 051/772 15 97, fax č. 051/772 15 96. Viac informácii o možnosti podania podnetu, výkonu kontroly a podobne sú zverejnené na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie: www.soi.sk ako aj iné orgány štátnej správy a medzinárodné inštitúcie.
3. Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom 30.09.2024.